Thursday 13 August 2015

Kerja Part Time Lipat Risalah (Jangan Terpedaya)

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Hari ni entry saya mengenai Kerja Part Time Lipat Risalah(PENIPU).

Tentu korang pernah dengar tentang kerja kerja part tima pasal melipat risalah dengan keuntungan 4 angka sebulan. Nasihat saya jangan mudah terpedaya kerana itu semua hanyalah taktik mereka tarik orang untuk dapatkan duit.

sebelum tu saya nak ceritakan kisah saya dulu.

Saya student ipta dan sekarang tengah menjalani latihan praktikal. Tapi memikirkan nak bayar yuran ipta untuk sem depan yang makin meningkat, saya pun terpikir nak buat part time untuk sediakan duit bagi bayar yuran sem depan. tak nak lah susahkan mak abah.

cari punya cari.. terjumpa iklan "KERJA PART TIME LIPAT RISALAH DI RUMAH" ganjaran hingga Rm500 seminggu and bla..bla..bla.. cuma lipat risalah and bla..bla...bla... Saya jumpa iklan ni kat surat khabar tapi tak ingat surat khabar apa. so sy pun try la whatsapp and tanya mengenai kerja part time tu. Dia punya explanation panjang berjela and betul betul explain pasal lipat risalah, masuk sampul,tulis alamat and pos dekat alamat yang diberi.

Dalam tu siap ada nama syarikat lagi. nama syarikat tu DICNAMIC MAIL ENTERPRES dan beralamat dekat Ajil, Terengganu. Saya check dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia(SSM). Bila ikut ejaan kat atas tu betul memang takda, yerla mana ada ENTERPRES , ENTERPRISE ada la. So saya pun betulkan la ejaan dia and memang syarikat tu ada berdaftar dengan SSM.

Saya pun buat pendaftaran Rm60 dengan orang tu. dah bank in apa semua dia pun hantar la barang dia tu. Saya sempat tanya beberapa soalan as "Alamat dibekalkan sekali ke? and Takde kena tarik orang join ni ke?" Jawapan dia "Tidak ada, Nama, Alamat akan dibekalkan secara percuma nanti".

Bila barang sampai rupanya hanya ada buku panduan yang hanya di photostat (Dahla buruk lak tu),beberapa borang dan risalah yang mengajar kita untuk buat benda yang sama dekat orang lain. Siap ada sejarah penubuhan camne boleh tercetusnya idea nak menipu orang ni. Siap suruh kita photostate semua 'sampah' yg dia bagi untuk kita iklankan and tipu orang and bagi balik 'sampah' dorang tu kat orang lain.

Ya Allah saya memang bengang sangat dengan manusia manusia tu tapi saya chat balik orang tu elok elok and tanya balik soalan soalan pasal hantar risalah tu.

 Saya chat dia punya banyak dia tak reply walaupun dah "blue tick". memang rasa tertipu sangat.. saya mintak pulang duit pun dia tak reply. Ya Allah memang sakit hati sangat, ikutkan hati memang nak maki hamun jer tapi buat apa kan. Bukannya dia kisah pun, habis baik pun dia block saya kan.

So saya buat la entry ni untuk elakkan lebih ramai yang tertipu. JANGAN PERCAYA sama sekali dengan iklan iklan part time lipat risalah apa semua kat surat khabar tu. tu salah satu cara mereka nak tarik orang untuk menipu and dapat duit.


ni salah satu bentuk iklannya.


ni pulak muka dan whatsapp yang menipu saya tu. comel kan muka dia untuk ditampar.
ni no tel dia: 012 9006391
tak caya boleh whatsapp and tanya dia. dia memang bagi explanation pasal lipat risalah. tapi tup tup bila pos sampai "Cara mudah nak dapatkan duit dengan menipu orang lain pulak"

cukup la tu kot. korang boleh nilai sendiri lah nanti. Dia ni biar lah dia hidup senang dengan duit dia menipu orang. Moga hidup dia bahagia lah dengan penipuannya. Dia lupa agaknya yang what she give, she get back, dia lupa jugak yang dunia ni sementara jer.

 dahla malas nak cakap panjang, sakit hati tak hilang lagi tahu. Rm60 tu boleh buat belanja makan saya sebulan (tak banyak guna duit sebab Praktikal dekat dengan rumah)


111 comments:

  1. Saya pn baru je kena...nk cari rezeki utk sesuap nasi utk diri sendiri kn....org yg sms gk cik siti penipu ni....klu dkt mmg sya lanyak2 ppuan ni...sakit hati dgn penipu mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ad ni tengah whatsap sy dy tengah pujuk...sy nk buat laporan je org mcm ni xbleh dibiarkan nanti punah masyakat...pakai tudung name dia cik nurhidayu..

      Delete
    2. Ooo...ni ppuan aku ad whatsap sekarang ni...dy nak pow aku rm60 name dy nur hidayu...orng islam tapi cam perangai kafir aniaya org...xbaik...mati terseksa je...mkn duit haram

      Delete
    3. Ohh nama dia cik siti eh ? Alamakk saya baru terkena. Habislahh saya

      Delete
    4. cik siti tu memang penipu. dengar kata dah jutawan dan sekarang buka stokis krim kecantikan.

      [Jemput ke blog saya untuk tips Kerja Part Time Online]

      Delete
    5. Saya pon dah kene..saya mintak batalkan..tapi die mendesak,mcm tak kasi batalkan..saya xnk makan rezeki haram...bile jadi darah daging...jatuh ke keturunan kita...takpe..Saya yakin dengan kuasa Allah S.W.T..mesti ade pembalasan..baru semalam kene...

      Delete
    6. baru lepas kena tipu... no phone dia sama cuma nama company dia je yang tak sama... menyesalnya tak buat research dulu... boleh buat laporan polis tak eik agak2.. please anyone... :(

      Delete
  2. Sama lah sis...saya baru terkena..memang dah naik blue tick..takpe lah..bagi dia rm60 tu kecil tapi dia lupa halal dan haram

    ReplyDelete
  3. Pernah Dengar Pasal Kerja Part Time Gunting Benang Pada Kain. Kakak Saya Ambik Kerja Part Time Nih. ................ Ghutu Ghete Le Kakak & Emak Saya Gunting Benang Pada Kain Tersebut. Pastu Tu Cina Kilang Tu Datang Nak Ambik Kain, Dia Kata Kain Tak Cukup & Minta Kakak Sy Bayar Ganti Rugi Kehilangan Kain Padahal Memang Banyak Tu Je Yang Dibagi. Dia Bekeras Kata Dia Kain Yang Dia Bagi Lebih Banyak. Yelah ..... Masa Ambik Kain Tu Mana Ada Bukti Apa2 Mengenai Kuantiti Kain. Kakak Sy Malas Nak Bertekak Bayarlah Harga Kain Yang Kononnya Terkurang Tu.

    Saudari Beruntunglah Rugi RM60.00 Je Tapi Tak Buat Kerja Lipat-Lipat Risalah Tu Tapi Emak dan Kakak Sy Sudahlah Bersengkang Mata Menggunting Bulu Pada Kain Alih-Alih Bukannya Mendapat Upah Sebaliknya Memberikan Upah Kepada Cina Tu.

    Pastu Kakak Sy Hendak Ambil Barang Kilang Pulak Hendak Sambung-Sambung, Kalau Tak Silap Mainan Kanak-Kanak. Saya Cakap Jangan MEREPEK. Penat-Penat Sambungkan Permainan Tu Kilang Tu Buat Trick Yang Sama. Kononnya hendak Tambah Duit Tapi Duit Lagi Melayang Adalah.

    ReplyDelete
  4. T.kasih la dik bg info ni..kak br je contact org tu smlm..nasib baik terfikir nk google nama syarikat tu..terjumpa entry adik ni..Nasib baik blm sempat bank in duit lg..

    ReplyDelete
  5. Terima kasih bagi info ni dik..kak baru contact org terlibat..Nasib baik jumpa entry adik ni..x sempat bank in duit lagi..

    ReplyDelete
  6. sy pon kena jugak, bru je bankin mgu lepas, jnji brg akn smpai tp hampeh, lgsg x dpt ape. duit rm60 melayang cmto jer, mmg bengang sgt2, ase nk tmpar je muka pompuan tue. lps ney mmg xkn pcya dh kerja2 bodoh cmni. cm harammmmm

    ReplyDelete
  7. Thnks bagitau Hal sebenar.. Alhamdulillah sy Google dulu bende ni.. Dan tgk bende ni scam!

    ReplyDelete
  8. thanks info,,lau x,,cmfirm ttipu

    ReplyDelete
  9. Saya Baru tadi je kena tipu. Bodohnya saya,baru google pasal company ni. Sakit hati. Rugi duit saya

    ReplyDelete
  10. Mmg die tu (yg dlm gmbr penipu)... Ramai da yg terkne, skrg die lbih advance lg smpai bt blog lg.... Ish3333 cmne la nk suh die sedar

    ReplyDelete
  11. Ya...Allah baru je sy nak masuk duit alhamdulillah dapa berita ni

    ReplyDelete
  12. Oop..ppuan ni memang patut dpelempang...satu lg company aziera azrin ...penipu juga jgn caya

    ReplyDelete
  13. Wah,, trimas kak. Sy baru sje nak bank in, tgk-2 search at web , ada kak cerita pasal.ni. Thanks kak . Sya baru umur 14,, keja cuci pinggan ja.. Dgr pasal lipat risalah ni trus tertarik. Thanks kak

    ReplyDelete
  14. Memang xsenang hidup menipu ni..xde rase bersalah ke..norhidayu

    ReplyDelete
  15. saya baru terkena :(..knp lah masa tu x terpikir, mlm baru nk google, Allah, sedih giler..dah la x kerja..polis x boleh detect ke melalui no. akaun?

    ReplyDelete
  16. Tq bg info nie..nasib sy xbank in lg..

    ReplyDelete
  17. Terima kasih kak diatas info ini.. Nasib baik laa saya google dulu,tidak mlayang laa rm60 saya.. Semoga allah membalas jasa baik akak. Thanks you😉

    ReplyDelete
  18. Terima kasih akak diatas info ni.. Nasib baik laaa saya google dulu tidak mlayang duit saya...alhamdulillah... Semoga allah membalas jasa akak. Thanks you 😉

    ReplyDelete
  19. Terima kasih akak diatas info ni.. Nasib baik laaa saya google dulu tidak mlayang duit saya...alhamdulillah... Semoga allah membalas jasa akak. Thanks you 😉

    ReplyDelete
  20. terima kasih. sy pun hampir bank in duit. dlm keadaan ekonomi x tentu, fkir nk tambah pendptn. terima kasih semua.

    ReplyDelete
  21. hmm sy dah bank in . baru semalam

    ReplyDelete
  22. habistu cemana ya . saya baru bank in semalam . hmm

    ReplyDelete
  23. ya allah saya hampir nk bank in dh kat dia petang td. cara dia whatsapp saya tu takde nampak menipu langsung. aduhai syukur sangat. tak padan pakai tudung. nasib baik saya tergerak hati nak search balik psal ni jumpa entry ni. bangang punya cik siti. elok buat report je

    ReplyDelete
  24. Sekarang no. Phone dia 017-9170940...hati-hati ya semua...muka dia kat whatsapp tu memang muka sangap dapat duit haram menipu orang...muka dah la ghairah penipu...kena rogol baru nak menyesal

    ReplyDelete
  25. Yang peliknya dia masih buat kerja macam tu dengan berani dan selesa...siap ada ads dekat google...ada account kat youtube..lepastu ada blog sendiri...mungkin orang yang kena tipu terasa rm60 sikit....nak buat report polis pun polis takkan layan

    ReplyDelete
  26. Salam awak,sy rasa sy pun dah terkena..Allah je la tau mcm mana sy niat nak cari duit lebih..sy register bayar rm50.tp nama company MULTIDIMENSION BUSINESS base Kuala Terengganu.‪+60 11‑1998 1675 phone number dia.suruh bankin atas nama MOHD HELLMI BIN KHAIRUL AZAHARI.sy nmpk iklan dekat fb.smlm boleh komen lagi dkt page dia.sy komen berape lama nak dapat bahan,tgk balik harini komen dah xde & sy dah x boleh nk komen lansung dah..yg sy risau sbb masa daftar haritu bg num ic sekali..kena buat report polis tak rasanya?

    ReplyDelete
  27. Saya br minggu lps bank in duit kt pompuan tu sis..saya ingatkan kerja yg betul..x sangka blh menipu org..saya x akn halalkan duit sy bg dekat dia wlupn rm60..

    ReplyDelete
  28. Sial dh kna dh..asal tak tergerak hati nk google dlu.. mmg fuck..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun baru lepas terkena semalam... kita memang tak bole nak buat apa2 ke...??? report polis pun tak boleh ke...??? tak dapat balik duit tkpe, yg penting dpt tengok dia meringkuk dlm penjara pun dh cukup

      Delete
    2. Aku baru bank in smlm..lpas bank in bg detail smua kt ws dy then tgk dy x bluetick smpi la arini..tu bru trgerak nk search kt google.trkjutnye dpt taw smua tu tipu..fikir dpt la nk tmbh duit nk byr duit kolej

      Delete
  29. Hahahahha....dgr sorang2 lps nafasu mrh...nasib baik lahh saya x join...sjibi apa yg admin ckpkn tu sye kene jugak..dia pon ada block saya...tankyu admin...muahh ciket

    ReplyDelete
  30. Sy baru terkena tdi hahaha ..lpas tu baru baca entry blog nie

    ReplyDelete
  31. alhamdulillah...nasib research dlu pasal iklan risalah ni...ingt nk cari rzeki sesuap nasi..tp hmmm...xpelah..ada rezeki kat lain kot...

    ReplyDelete
  32. Enter your comment...alamakkk...sy pun trkena kot,,bru ahad lepas bankin tp xde brg smpai pun..msj pun xbls...

    ReplyDelete
  33. Enter your comment...report je...

    ReplyDelete
  34. MCM MANA NI I DAH BNKN DUIT NI... I HIDUP SUSAH TAU...

    ReplyDelete
  35. Klu kerja hantar flyers ke rumah2 tu lagi bagus. 1 hari rm80..tp kene redah panas terik hujan...tp lagi baek la dr kje tpu org kan....

    ReplyDelete
  36. Xda yang buat polis report ke

    ReplyDelete
  37. Xda yang buat polis report ke

    ReplyDelete
  38. Nasib baik tak terpedaya syukur pd tuhan

    ReplyDelete
  39. Ok. Dah sebulan berdaftar tp tak dpat bahan keja. Chat sya semua berbalas. Dan dia siap jelaskn Pd sya yg syarikat diorg tak buat keja tipu menipu. So sekrang ada spa2 boleh bg cdangan nk buat apa untuk seterusnya? Tak boleh report k. Dsbbkn rakyat Malaysia yg seorg ni. Habis rakyat Malaysia lain kena tipu. Allah tu maha aDil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy dah tertipu.dulu sebelum daftar siap call ssm utk check. Org ssm tu kata syarikat Dynamail Enterprise TR0154188-U ni aktif. So sy pon percaya la sbb ssm kata macam tu. bila dah daftar katanya barang akan sampai dalam masa 6-7 hari bekerja. Tp sampai sekarang ni tak sampai2 lagi. Pendaftaran dah la rm70. Mmg sy tak halalkan la. Nama org tu Nor hidayu muhammad tngok kat acc bank die. Skrg ni td baru nak report kat kpdnkk. Tp kpdnkk kata kena dapatkan alamat org tu dulu baru report tu diterima. Habis die telan duit haram rm70 tu. Tanya kat whatsapp mula2 kata nnt akan die akan pos. Lepas tu tanya lagi terua tak reply. Seen je. Kite kate nak buat report pon die seen je. Pelik la. Takde org buat report ke sebelum ni?

      Delete
  40. Klw buat report boleh tak? ? Sya dh bankin. Sya maafkn dia tp sya tak boleh terima klw dia dh tipu saudara dia sendiri iaitu Islam. Kita yg sedar perbuatan jahat ni perlu Bantu dia balik k pangkal jalan. Huhhhh! ! Sabar Jela.

    ReplyDelete
  41. thanks for sharing..sharing is caring..saya baru berangan2 nak join lipat risalah ni..tergerak nak google..thanks

    ReplyDelete
  42. Erm..nasib baik saya tak bankin lagi duit pendaftaran tu.. Nasib la tergerak hati nk google..terima kasih sbb bg info ni..

    ReplyDelete
  43. Hampir2 terkena.. nasib baik search detail.. mcm2 cara org skrg nak menipu kan...

    ReplyDelete
  44. Dynamail Enterprise. Macam mane dgn ni? Sy ad ws dia jugak...wasss2 gilerrr nii

    ReplyDelete
  45. cita lma rupanya bnda ni.. saya bru ja mesej dia.. nsib baik saya google dulu..

    ReplyDelete
  46. cita lma rupanya bnda ni.. saya bru ja mesej dia.. nsib baik saya google dulu..

    ReplyDelete
  47. Dh terkene..ase kalo dibiar kn msti rmai lg yg akn terkene kn..sakit hati betul la ngan manusia mcm nie..niat kte nk cari pendapatan tambahan..😡😡😤😤

    ReplyDelete
  48. Tq for ur info.Alhamdulillah....nasib x sempat join.Btw,jgn kite t'tipu lg.Ni blog penipu tu http://jobpamplet.blogspot.my/

    ReplyDelete
  49. Eh betul lah...sya pun hampir dah kene..nsib baik sya bce ceritajemah ni skjap, trime kasih sgt

    ReplyDelete
  50. Eh betul lah...sya pun hampir dah kene..nsib baik sya bce ceritajemah ni skjap, trime kasih sgt

    ReplyDelete
  51. Eh betul lah...sya pun hampir dah kene..nsib baik sya bce ceritajemah ni skjap, trime kasih sgt

    ReplyDelete
  52. cibai..baru ditipu semalam..urmm biar tuhan je la balas

    ReplyDelete
  53. cibai..baru ditipu semalam..urmm biar tuhan je la balas

    ReplyDelete
  54. cibai..baru ditipu semalam..urmm biar tuhan je la balas

    ReplyDelete
  55. Terima kasih atas ceritanya
    Saya baru saja nak kirim setelah saya membaca blog awak langsung tak jadi kalau tidak dah lesap duit rm 60
    nama syarikat yg syahid dapat intan mail enterprise no pon 0125345470 akaun atas nama asmah binti mat noh,no akaun 107116526339 maybank

    ReplyDelete
  56. sy pun hampir terkena....alhmdulillah jumpa entry ni...terima kasih yang tak terhingga...

    ReplyDelete
  57. salam kak...thanks sbb sudi entry ni..nasib baik sye tak daftar lagi nak msuk keje cmni..terima kasih sgt sgt kak..😃

    ReplyDelete
  58. Lepas saya baca entri ni sebenarnya saya baru bank in duit rm60 dekat org tu .....then saya takut saya ditipu ...malam tu jgk saya minta balik bgi balik duit saya dgn alasan saya nk sambung belajar ....pada esok nya dia reply mesej saya nak sambung belajar kt mana dan cakap duit tu tak boleh ambik balik ...saya tipu dia saya ckp saya kene belajar ke luar negara ...then dia kata bagi no akaun saya ...dalam 2jam tu dia bagi balik duit saya rm60 alhamdullillah ... saya tak tau la dia penipu atau tk tpi lebih baik saya berundur awal-awal ....fuhhhhh selamat

    ReplyDelete
  59. nasib baik saya search google, klau tak saay pun bakal kena tipu

    ReplyDelete
  60. Buat aduan la bia dye xbleh buat keje mcm ni dah pasni..

    ReplyDelete
  61. Buat aduan la bia dye xbleh buat keje mcm ni dah pasni..

    ReplyDelete
  62. thanks a lot sis, memang nak try dah tapi terjumpa entry ni. tapi saya rasa dia tukar nama syarikat tu sikit jadi "DYNAMAIL". tapi ejaan ENTERPRESE tu still sama.

    ReplyDelete
  63. Terima kasih korang share pengalaman...saya baru nk join,nsbbaik trgerak ati nk google dlu psl syarikat ni..rupe2 nye penipu ye..

    ReplyDelete
  64. ada 3 nombor yg advertise pasal kerja sambilan ni yang saya jumpa.. semua pakai nombor 017-9****. semua pakai gmbar yang sama.. sy baru berhenti kerja,.ingat nak cari pndapatan smbil dduk rumah.. trima kasih tuan punya blog sbb share.. Alhamdulillah belum bank in RM60 tu..

    ReplyDelete
  65. Wahhh. Saya baru nk join tp nasib baik saya Google dulu. Saya nk balas balik lahh dekat Cik siti tuuu. Bg ceramah sikit. Padan mukaa diaa. Terima kasih kt awak sbb buat entry ni.

    ReplyDelete
  66. Seb bek sy Google psl nih, tq sesgt sbb post entry nih..RM60 tuh.. Penah kena ngan fb najeeb idris, penipu brg gim. Xde halal duit tuh.

    ReplyDelete
  67. saya pun rasa dah terkena.no dia 0179170940. dah bank in , last2 bahan tak dapat sampai sekarang. stress betul lah. dah kita pun hidup tak berapa senang.macam nak buat police report je.

    ReplyDelete
  68. ada yang terbaru ,dia kata syarikat dynamail enterprise. saya dah terkena, rasa macam nak buat police report je.

    ReplyDelete
  69. Siapa nama dy ye??sy bank in atas nama nor hidayu binti muhammad..org yg sama ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy rasa sama sbb sy bank in nama norhidayu jgak tp ws kt cik siti..serius da kne tipu rasanye..aduhai

      Delete
  70. Siapa nama dy ye??sy bank in atas nama nor hidayu binti muhammad..org yg sama ke??

    ReplyDelete
  71. 2016..dia masih lagi menipu! Kakak saya bru je kna tipu..pamplet x dihantar tp benda alah lain dia hantar suruh tipu org lain. Nasi dh jd bbur..bru google mlm ni pasal si penipu nih.

    ReplyDelete
  72. Saya pun dah kena la nih..dh daftar n bayar..barang x sampai pun..bila tanya testimoni..dia senyap..semoga allah bg hdayah

    ReplyDelete
  73. Rasa nya sy pn dah terkena... CITY BUSINESS ENTERPRISE alamat terengganu... masa mula2 dia org ckp sampul surat,stem,risalah2 dn alamat akn di beri kn,tp bila dh sampai barang nya,lain plak cite nya... sy percaya sbb sy x pernah try benda hampeh ni,and sy fikir hantar katalog kepada syarikat2,rupa nya menipu je lebih

    ReplyDelete
  74. kebanyakannye die mintak rm60. sy pulak die mintak rm70.. nasib baik laa research balik.. tidak melayang rm70. huhu

    ReplyDelete
  75. nasib baca dlm blog ingat bru nk join.dia ckp dftar rm70.penipu rupanya cik siti.alhamdulilah selamat.. nih no tel dia 0179170940

    ReplyDelete
  76. Sye pn hampir terkena.. nasib baik buat research dlu....

    Knp yg dah terkena tu tlg buat report polis.. mmg rm60 tu sikit... tp dia da menipu ramai org dan x boleh dibiarkan...

    Kalau kita berdiam diri dan xbuat apa2, makin ramai akan terkena

    ReplyDelete
  77. baru je terkena..dia anta 'sampah' suh kita plak nak g fotostat byk2..da la sye student..susah nak dapat belanja..adik2 belajar lg

    ReplyDelete
  78. hampir2 terkena..thanks kt korang bgtau.. fon number mmg same gler.dynamail enterprise.cik siti 0179170940. norhidayu bt muhamad.rm 70 untk dftar. licik kn...

    ReplyDelete
  79. Thank sgt bg sharing yg korang prnh kena tipu baru nk join nak cri duit,mula 2 malas nak search kat google tiba 2 allah gerakkan hati suh search dahulu syrikat dynamail tu then jmpa blog ni..

    ReplyDelete
  80. Thank sgt bg sharing yg korang prnh kena tipu baru nk join nak cri duit,mula 2 malas nak search kat google tiba 2 allah gerakkan hati suh search dahulu syrikat dynamail tu then jmpa blog ni..

    ReplyDelete
  81. Syukur sy google dlu psl part time job lipat pamplet ni...sy dh wsap dia bru ni...tp tergerak hati nk google betul ke x keje ni.then jpe blog awk... nasib la x bank in lg duit.

    ReplyDelete
  82. Saya pun baru terkena,diorang hantar iklan..pastu suruh kita pula fotostat dan iklan kan balik..saya dah bank in Rm60,bila wasap tanya tak reply! Saya terkena dgn "REEZ MAIL ENTERPRISE
    NO.DAFTAR SYARIKAT"(TR0154213-A)
    TALIAN WHATSAP :017-9304524
    #sanggup makan duit hasil dari menipu orang !
    #tak apa ALLAH kan ada

    ReplyDelete
  83. Saya pon bru je terkena bayar 70 sy buat 2orng mak sy ng sy.. nk cri rezki buat tambah2 kami bukan orng senng.. nk cri 140 tu pikir.. last2 ambik keputusan.. tekad anggp bukn 1 penipuan.. last2 lps sy da bank in.. sy cite ng kwn.. bru tringt.. p la ggle cek btol nk nangis pnya seksa nk cri 140 last2 ada jgk yg trgamak buat mcm tu??? X per skrg nie sy tgh buka kes dye.. silap orng kli nie klu nk tipu sne snie x kn selamat..wlpon kt muka bumi dye selamat akhirat esok nk lari ke mne.. jwb ko kt snie betino sial

    ReplyDelete
  84. Sy pon bru je trkena.. da dekt 2minggu brng x smpi??? Dah sy byr 2 orng buat ng mak.. x sngke jdy mcm sedih btol pnya ssh nk pikir mne nk cri 140 .. dye snng je mkn downg.. xper la orng len dye trlps kli nie mmng la... baek duit tu sedakah kt orng tepi jln pon aty tenang dri bg duit kt orng serupa gampng nie.. x tentrm dye buat nya.. oke..sy da buat repot.. tgk je la.. apa tindak setrosnya... men2 iyer cik mas,cik siti iyer npe x cik gampng jepuihhh dpt ak ludah abis muke itam ko tu

    ReplyDelete
  85. Bini aku bru bankin rm70 smlm kt akaun nurhidayu ni..nmpknye mcm dh kne tipu dh ni..sial punya betina..mmg aku viralkn betina sial ni jap lg..

    ReplyDelete
  86. Bini aku bru bankin rm70 smlm kt akaun nurhidayu ni..nmpknye mcm dh kne tipu dh ni..sial punya betina..mmg aku viralkn betina sial ni jap lg..

    ReplyDelete
  87. Bini aku bru bankin rm70 smlm kt akaun nurhidayu ni..nmpknye mcm dh kne tipu dh ni..sial punya betina..mmg aku viralkn betina sial ni jap lg..

    ReplyDelete
  88. Ingin mencari pendapatan sampingan? - Pengedar ONEXOX diperlukan

    Whatsapp terus 0108491072

    ReplyDelete
  89. saya pun hampir tekena, alhamdulillah Allah gerakkan hati buat research dekat google, kalau tak memang dah masuk duitla jawabnya, Terima Kasih Allah

    ReplyDelete
  90. mcm mne nk dpt minah ney.... sekeh kepale dye

    ReplyDelete
  91. mcm mne nk dpt minah ney.... sekeh kepale dye

    ReplyDelete
  92. 0169051317.ada yg terkena dgn no ni lagi x?saya ada baca..tapi saya x bank in lagi.saya search hbis da.last2..trjmpa blog ni.huh.nsib..xrugi buat inspection dulu.huhu.multidimension.blogspot.com.tapi search google xjmpa cari pun..tu yg buat saya musykil..nama ibrahim bin mat.alamat hulu k.terengganu..just..nak tau..ada ke tak saudara n saudari kt sini prnah terkena dengan makhluk licik ni.*jangan kecam saya*🤗

    ReplyDelete
  93. baru nak whtspp cik Siti ne...tapi ringan pula hati nak tanya pakcik google ne pasal lipat risalah ne...tup2 cek no telepon sama...thanks blog ne sbab bgtau no telepon dia kalau tak dgn aku2 sekali kena baham...mcm2 la skrg ne tau2 jak keinginan org nak tambah rezeki tu mcmna...

    ReplyDelete
  94. perghh..nsib baik google..dah rasa dah scammer😝

    ReplyDelete